Ettevõtte rohetegevused ja nendest rääkimine: milline on õige rohekommunikatsioon?
Kõige olulisem on teha päris tegevusi enda jalajälje vähendamise suunal. Kuid kui sisu on olemas, siis on oluline ka sellest rääkida – nii enda ettevõtte brändingu võtmes, kui ka laiemalt Eesti ühiskonna positiivses suunas mõjutamiseks (kui keegi enda reaalsetest rohetegudest ei räägi, siis on turul väiksem motivatsioon keskkonnahoidlikkusse investeerida).
Samas rohekommunikatsioon on seotud paljude riskidega – praegused parimad lahendused võivad tulevikus osutuda puudulikuks, keeruline on komplekseid teemasid teha lihtsaks kommunikatsioonisõnumiks ning hirmutab rohepesu süüdistuse tont.
Lisaks Euroopa Liidu suunised (Tarbijate võimestamise ja Roheväidete direktiivid) on väga suurel määral muutmas kogu rohekommunikatsiooni valdkonda. Tulevikus soovides roheväiteid esitada, peavad need vastama nende direktiivide raamidele.
Et selles keerulises olukorras selgust tuua, on plaanis praktiline rohekommunikatsiooni töötuba. Kuuleme EL direktiivide poolt seatavaid raame, aga ajutormame ka üheskoos, mida see tähendab konkreetse ettevõtte kontekstis.
- Aeg: 28. november 13.00 – 15.30
- Koht: EBS 4. korruse saal, A. Lauteri 3, Tallinn
(Sündmust ei kanta üle, aga ülevaate osa salvestatakse)
Kõige parem, kui tandemina osalevad nii ettevõtte kommunikatsiooni- kui keskkonna/ESG-juht)
Täpsemat infot direktiivide sisu kohta saab lugeda SIIT.
Päevakava:
13.00-13.40 Ülevaade Tarbijate võimestamise ja Roheväidete direktiividest ja mida need tähendavad ettevõtte kommunikatsiooni jaoks.
- Kadri Koemets, Kliimaministeerium
- Mari-Liis Aas, Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium
13.40-14.25 Rühmatööd rohesõnumite asetamiseks ettevõtete konteksti.
14.25-14.40 Paus
14.40-15.00 Rühmatööde kokkuvõtmine.
15.00-15.15 Ülevaade Rohetiigri liikmete arengulugude kommunikatsiooniprojektist
- Helin Vaher, AgendaPR