Head Rohetiigri sõbrad! Imelist pühade aega meile kõigile!

Kohe lõppev 2020. aasta on olnud väga omapärane ja meeldejääv ning see läheb kindlasti ajalukku oma pöördeliste sündmustega. Keerulistest oludest hoolimata tegi esimesed suured sammud ka Rohetiiger ja mulle tundub, et see ajastus on väga sobiv, sest on näha, et ühiskonnas on ootus suurteks muudatusteks ja koos kõigi vingete partneritega saame rohepöörde käima lükata.

Eva Truuverki aastalõpu tervitus

2020. aastale tagasi vaadates on rõõm tõdeda, et tehtud on nii palju. Juba veebruaris alustasime Tulevikusuunajate Mõttekojaga, kuhu kuulub ligi 20 tugevat ja ägedat organisatsioonide omanikku ja tippjuhti. Seal tekkis sünergia, mille najalt hakkasime looma Tuleviku Eesti visiooni. Ja meeldiv üllatus on see, et isegi sellistel tundlikel teemadel, nagu metsandus ja bioressurss on saadud tasakaalukalt arutleda ja kompromisse otsida.

Teine suur projekt, mille käivitasime augustis on Rohetiigri Akadeemia, mille pilootprojektis löövad kaasa 15 üliägedat ettevõtet, kes astuvad suuri samme kestlikuma majanduse suunas. Ma ei osanud selle projekti käivitamisel aimata, et seal tekib niisugune üksteise arenguid toetav energia, mis omakorda tõmbab käima spontaansed koostööprojektid osalejate vahel. Just see inimeste vaheline koostöövaim teeb suurt rõõmu ja süvendab usku, et me saavutame suuri asju. Tänaseks oleme jõudnud selleni, et kõik 15 organisatsiooni on järgmiseks aastaks omale juba eesmärgid püstitanud ja nüüd ootame põnevusega, kuidas neid rakendama hakatakse.

Kevadel osalesime oma keskkonnamõju mõõdikute projektiga majandusministeeriumi Accelerate Estonia arengukiirendis, mis andis meie mõõdikute teemale võimsa arenguhüppe. Ehkki me pidime selle projekti mõneks ajaks pausile panema, olen ma kindel, et me jätkame sellega järgmisel aastal.

Rohetiigri avapauk oli 27. augustil, millele järgnevalt oleme pidevalt olnud ka meediapildis ning avalikkusega julgelt suhelnud. Seetõttu oleme saanud sügise jooksul uskumatult palju kirju ja kõnesid huvilistelt, kes tahavad Rohetiigriga koostööd teha. See huvi, mida Rohetiigri suhtes välja näidati, veenas meid, et vaja on kestlikkuse esindusorganisatsiooni.  Ja kirss tordil ongi see, et 15. detsembril sai registreeritud Sihtasutus Rohetiiger, mille juurde rajame kestlikkuse esindusorganisatsiooni, kus hakkame suuri tegusid tegema.

Erilise tänu tahaks öelda ka Keskkonnainvesteeringute Keskusele ja Avatud Eesti Fondile, kes juba aasta alguses meid usaldasid, et saaksime ägedalt tööle hakata. Aitäh selle eest, saime hoogsa stardi!

Mis on ühe organisatsiooni jaoks kõige tähtsam? Eks ikka inimesed ja just sellega on Rohetiigril väga vedanud, sest see meeskond, kes on aasta jooksul kokku tulnud ja igapäevaselt Rohetiigri teemaga toimetab, on nii võimas, et iga päev tööle minnes on tunne, nagu läheks sünnipäevapeole. Samuti partnerid ja pilootprogrammis osalejad on nii inspireerivad ja sisemiselt motiveeritud. Tänu sellistele inimestele ongi see aasta olnud väga võimas ja mul on usku, et ka järgmine aasta tuleb lennukas.

Ma väga loodan, et järgmisel aastal taandub tervisekriis ja me saame uuesti pühenduda oma teemadele. Loodan, et ühiskonnas tõusevad esikohale keskkonnateemad ning ka järgmise aasta valimiste ajal on fookuses keskkond ja jätkusuutlikkus. Aga selleks peame ettevõtete, organisatsioonide ja inimestena saatma riigisektorile selge sõnumi selle kohta, millist keskkonnapoliitikat me eelistame. Rohetiiger tahab töötada selle nimel, et panna poliitikakujundajate lauale meie ühine tulevikuvisioon.

Kindlasti saab 2021. aastal valmis Rohetiigri esimene majandusvisioon Eesti jaoks, mille loomisel konsulteerime nii majanduspraktikute kui -teadlastega. Samuti lõpetab 2021. aastal Rohetiigri Akadeemia esimene lend, kes omakorda saab järgmist lendu oma saavutustega inspireerida ja motiveerida.

Soovin kogu südamest kõigile Rohetiigri liikmetele ja sõpradele meeleolukat aastalõppu ja head uut aastat!

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega.