Rohetiigriga liitusid uued ettevõtted

Rohetiigri esindusorganisatsiooniga on liitunud juba üle 40 ettevõte ja meil on rõõm tervitada uusi liikmeid. Küsisime ettevõtete juhtidelt põhjuseid, miks nad otsustasid Rohetiigriga liituda.

Katre Kahre, Jolos OÜ partner ja projektijuht

Jolos on üks Eesti suurimatest üritusturundusagentuuridest. Meie üritustelt käib aasta jooksul läbi tuhandeid inimesi, kellele saaksime head eeskuju näidates jätksuutlikke ürituste kontseptsiooni tutvustada. Tänaseks on juba laialt teada, millises kriitilises tsoonis me kliima soojenemise osas oleme. Näeme neid tagajärgi ka oma igapäevaelus enneolematute kuumalainete, põudade, merevee soojenemise ja liustike sulamise näol. EL-is tekitab iga inimene keskmiselt 8.4t CO2 igal aastal. Näiteks 8h kestev konverents 500 osalejaga tekitab 0,316t CO2. Et peatada kliima soojenemine, võib iga inimene aastas tekitada maksimaalselt 2-3t CO2 (numbrid erinevad veidi olenevalt allikast). Selge on see, et me ei saa 3 aasta pärast tegutseda samamoodi nagu täna. Just sellest mõtteviisist tingituna astusime me Rohetiigri liikmeks. 

Jolose eesmärk on muuta oma tegevus keskkonnale vähem koormavaks. See eelkõige tähendab meie teenuse ehk ürituste rohelisemaks muutumist, kuid ka muutusi meie enda igapäevastes tegevustes. Eeldame, et juba täna on roheline mõtteviis mingile osale klientidest oluline ja mõne aasta pärast on see tavapärane praktika, et üritusi tehes kasutatakse jätkusuutlikumaid lahendusi. Rohetiigriga liitumisel oleme alustanud struktureeritud tööga selle nimel, et olla keskkonnasõbralike ürituste valdkonna eksperdid, nõustada kliente ja pakkuda selgeid tööriistu ja lahendusi, mille abil üritusi jätkusuutlikumalt korraldada.

Kristjan Luha, eAgronomi kommertsjuht:

Maailm peab vähendama aastast CO2 netoemissiooni 23 miljardi tonni ehk umbes poole võrra 2030. aastaks. Euroopa Liit ja tegelikult ka ülejäänud maailm on sellele pühendunud, pääsu pole ka põllumeestel. Kliimaregulatsioonid on tulemas, see on inimkonnale väga vajalik ja Eesti põllumeestele ka suur võimalus. See kõik areneb väga kiiresti, sest kliimasoojenemise peatamisega on kiire! Kui me midagi ette ei võta, siis on juba 2030. aastal oodata väga tugevaid kliimast tulenevaid majanduskahjusid.

eAgronomi missiooniks on üleminek süsinikunegatiivsele põllumajandusele maailmas ja läbi selle aidata peatada globaalset kliimamuutust. Tulime juba 2019. aastal välja digitaalse nõustamisega, mis aitab põllumajandustootmist jätkusuutlikumaks ja kasumlikumaks muuta. Sellest suvest tõime turule ka eAgronomi süsinikuprogrammi, mis aitab põllumeestel rahastada mulda parandavate ja CO2-de atmosfäärist eemaldavate praktikate kasutusele võtmist. Soovime saada Euroopa suurimaks süsinikukrediitide loojaks põllumajanduses, aidates põllumeestel siduda muldadesse üle 10 miljoni tonni CO2 aastas.

eAgronomi missioon on Rohetiigri väärtustega otseselt seotud – meie eesmärk on üleminek süsinikunegatiivsele põllumajandusele maailmas ja aidata sellega peatada globaalset kliimamuutust. Rohetiigrilt ootame Eestis koostööd süsinikuemissioonide vähendamise vajaduse ja läbi põllumeeste süsinikujalajälje neutraliseerimise võimaluse teadvustamisel.

Martin Kristerson, UpSteam tegevjuht

Keskkonnasõbralike ärivõtete kasutamine ei ole lihtsalt müügiargument, vaid põhiväärtus ja kohustus igale ettevõtmisele.  Kurb tõsisasi on see, et keskmine auto omanik ei oska pöörata tähelepanu sellele, kui suurt mõju autode pesemine keskkonnale osutab. Auto pesemiseks kulutatakse sadu liitreid puhast vett, mis tugevate kemikaalidega kokku segatuna liigub meie kanalisatsiooni. UpSteam on asutamise päevast alates võtnud oma sihiks muuta autopesu tööstus rohelisemaks. Oleme välja töötanud erinevad pesumeetodid, mis vähendavad seda ökoloogilist jalajälge kuni 95%. Me näeme, et ainukene toimiv viis muuta seda tööstust suurel skaalal, on pakkuda klientidele mingit lisaväärtust (ajasääst), mis motiveeriks neid sellest saja aasta vanusest harjumusest lahti ütlema. Näeme Rohetiigrit platvormina, mis aitab meil neid ühiseid väärtuseid tugevdada ning rohkemate inimesteni viia.

Kenneth Karpov, Fausto Capitali juht

Aasta 2020 seisuga on üle poole maailma varadest kinnisvaras. Seega mõjutab Fausto arendustegevus otseselt meie ühiskonna jätkusuutlikkust. Soovime luua kestlikku keskkonda nii meie klientidele, s.o üürnikele, investoritele kui ka kogukonnale üldisemalt. Kinnisvara ei saa juba ammu üle ega ümber keskkonna-, sotsiaalsete ja juhtimisalaste tegurite (ESG- environmental, social and governance) arvestamisest investeerimis- ning juhtimisprotsessides.

Rohetiiger pakub Eestis unikaalset platvormi, kus vahetada keskkonnaalaseid mõtteid ettevõtetega nii kinnisvarasektoris kui ka teistes valdkondades. Loodame, et liikmed innustavad üksteist pürgima kestlikuma ühiskonna- ning töömeetodite poole.

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega.

Nõustun