Odavad elektriautod teel Euroopasse

Põhjus, miks autode naftavajadus ei ole veel vähenema hakanud, on sisepõlemismootoriga autode koguhulga jätkuvas kasvus. Olgugi, et nende müük saavutas maksimumi 2017. aastal, läheb neid vanarauaks ikkagi vähem kui ostetakse uusi juurde. Paari-kolme aasta pärast jõuab elektriautode osakaal müügis nii kõrgele, et vana tüüpi autode hulk hakkab maailmas ka absoluutarvus vähenema. Alles siis lõpeb nafta hiilgeaeg ja algab allakäik. 

Elektriautode kiiremaks levikuks Euroopas oleks hädasti vaja odavaid väikeseid mudeleid. Praegu on kontinendi odavaim elektriauto teatavasti Dacia Spring, mille saab Eestis osta alla paarikümne tuhandega. Varem või hiljem peaksid Euroopa autotootjad esitlema mudeleid, mille hind mahub tosinasse tuhandesse. Hiinas ollakse odavuses mitu sammu ees, kuigi arvestada tuleb Euroopaga võrreldes mõnevõrra madalamaid tehnilisi nõudeid.

Juuni keskel esitles General Motors oma Shanghai partneriga loodud ühisfirma Wuling uuendatud elektriautot Bingo EV Light. Auto hind algab 7500 eurost (56 800 jüääni) ja on viiendiku võrra odavam peamisest konkurendist BYD Kajakast (Seagull). Kunagise Nõukogude Liidu uhkeima auto praktiline nimekaim on Hiinas turuliider. Maikuus müüdi Kajakaid üle 35 tuhande – ning seda kohta taotleb nüüd Wuling Bingo. 

Bingo odavaim variant sõidab ühe laadimisega paarsada kilomeetrit, kallim poole rohkem (BYD Kajaka odav mudel jääb läbisõidult nende näitajate keskele). Seega on tegemist eelkõige igapäevaste linna-autodega. See kehtib ka ligikaudu 300 km-se läbisõiduga Dacia Spring kohta, mis pealegi samuti toodetakse mitte Rumeenia tehases (mida Dacia mark võiks eeldada), vaid Hiinas Renault partneri Dongfengi vabrikus. 

Veel sel suvel peaks Euroopas müüki tulema väike elektriauto Stellantiselt, õigemini tema Hiina partnerilt Leapmotorilt. Selle T03 mudeli kokkupanek Poola Tychy tehases on kuuldavasti juba alanud. Laias laastus on sarnased mudelid Hiinas poole väiksema hinnalipikuga – sellest lähtudes võiks Leapmotori „Poola“ auto hind tulla 18 tuhande kanti. Sarnast hinda võib ennustada BYD Kajakale, mida hakatakse Euroopa Liidus müüma uuel aastal. Retooriline küsimus: millal tulevad Euroopa enda odavad elektriautod?  

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega.

Nõustun