Mis ajendas ettevõtteid liituma Rohetiigri esindusorganisatsiooniga?

Rohetiigri esindusorganisatsiooniga on liitunud juba üle 40 ettevõte ja meil on rõõm tervitada uusi liikmeid. Küsisime ettevõtete juhtidelt põhjuseid, miks nad otsustasid Rohetiigriga liituda.

Mariell Toiger, Pauligi turundusdirektor Soomes ja Baltikumis

Rohetiiger on suurepärane koostöövõrgustik, mis aitab juhtida tähelepanu keskkonna hoidmise vajadusele ja teha seda koos kestlikku tegevust väärtustavate partneritega.

Pauligi juhtmõte ja lubadus on: “For a life full of flavour” on palju enamat kui lihtsalt maitseelamuse pakkumine. Soovime arendada jätkusuutlikku toidukultuuri – sellist, mis on hea nii inimestele kui ka planeedile. See, mida täna taldrikule paneme või tassi valame, on homse kujundamisel oluline.

Usume, et Rohetiigri võrgustiku abil saame varasemast veelgi jõudsamalt edendada kestlikke lahendusi toidu- ja joogimaailmas, kasvatada teadlikkust ning innustada inimesi tegema jätkusuutlikke valikuid.

Aleksandr Timofejev, AS Tallinna Vesi tootmisdirektor

Meie äri on seotud ühe kõige olulisema loodusvara – veega. Seetõttu on meie jaoks esmatähtis käia sellega ümber vastutustundlikult ja jätkusuutlikult ning jagada seda mõtteviisi ka oma tarbijatega. Eesti suurima vee-ettevõttena tunnetame endal vastutust teha oma igapäevatööd looduskeskkonda väärtustades ja tõsta tarbijate teadlikkust, tegemaks keskkonnasõbralikumaid valikuid.

Rohetiigriga innustas meid liituma nii olemasolev kogukond kui ka võimalus maailma paremaks muuta. Soovime julgustada inimesi eelistama joogiks kraanivett ning suhtuma ka kanalisatsiooniteenusesse vastutustundlikult, vältides ummistuste tekitamist ning seeläbi reostuse loodusesse sattumist. Peame oluliseks, et puhast joogivett tootes ja reovett puhastades kasutaksime loodusvarasid kokkuhoidlikult. Otsime pidevalt uusi võimalusi jätkusuutlikumaks tootmiseks ja usume, et üheskoos Rohetiigri koostööpartneritega on potentsiaal leida selleks nutikaid ja tänapäevasemaid lahendusi.

Peame oluliseks rohelise energia osakaalu suurenemist turul ning osaleme hüdroelektrienergia tootmises. Pikaajalisemas vaates soovime ka pakkuda veeteenuste osutamisel tekkivaid taaskasutatavaid ressursse toodetena roheenergeetika turul. 2021. aasta alguses omandasime uue tütarettevõtte, et reoveepuhastusprotsessi tulemusena tekkivast biogaasist asuda tootma biometaani ning usume, et saame sellega anda oma panuse jätkusuutlikumaks majandamiseks.

Toomas Pärna, Audi Tallinn Esinduse juhataja ja Reval Auto Esindused OÜ juhatuse liige

Audi tunnuslause on „Vorsprung durch Tehnik“ ehk edumaa läbi tehnilise täiuslikkuse. Selle saavutamine ilma vastutustundliku ressursikasutuseta poleks jätkusuutlik. Pikemas perspektiivis on Audi strateegiline eesmärk CO2 neutraalse preemium-mobiilsuse tagamine, lühemas perspektiivis aga kõige parema elektriliste mudelite valiku pakkumine võrreldes konkurentidega. Areng on ülikiire ja juba lähiaastal lisandub Audi mudelivalikusse 25 uut elektrilise ja hübriidajamiga sõidukit. Aastaks 2025 on võetud eesmärgiks vähendada oma sõidukipargi CO2-jalajälge 30% kogu elutsükli jooksul ning hiljemalt aastaks 2050 olla täielikult süsinikdioksiidi neutraalne autotootja.

Ka kohalikul tasandil müügi-ja teenindusettevõttena ei saa me oma igapäevatöös jääda kaasasörkijateks vaid soovime kuuluda roheliikumise liidrite hulka. Ühiselt liigume kiiremini!

Oksana Skorbatjuk, Lindström OÜ turundus- ja kommunikatsioonijuht

Tekstiilivaldkond on koguni maailma suuruselt neljas ressursikasutaja pärast toidu-, eluaseme- ja transpordisektorit. Tänane situatsioon, kus tekstiilitööstus põhineb suuresti odaval toormel, saastval tootmisel ja raiskaval tarbimisel, ei ole jätkusuutlik ega sobi kokku meie visiooniga ringmajandusel põhinevate protsessidega tulevikust. Et tööstuse negatiivne keskkonnamõju väheneks, on vaja murda seniseid tarbimiskeskseid arusaamu, liikudes ostmiselt rendikultuurile, pikendades esemete eluiga läbi optimeeritud protsesside ning leides võimalusi väärtust loovaks taaskasutuseks, kus esemete eluiga oma primaarses funktsioonis on lõppenud. Selles aitavad meid võimsad tööriistad nagu teadmiste jagamine parimatest praktikatest ning positiivne eeskuju, millesse saame läbi Rohetiigri anda olulise panuse, aga olla samas ka kuulajate ning õppijate rollis.

 Ringmajandusele üleminek nõuab ühist pingutust väga mitmelt osapoolelt: uutele koostöövormidele avatud ettevõtjad saavad siin olla suunanäitajad, kuid ilma poliitikakujundajateta võibki see jääda vaid väikese kogukonna südameasjaks. Üheskoos saame julgustada avalikku sektorit tegema paremaid valikuid, mis innustab mastaapseid muutusi kogu valdkonnas. Kui täna juba oskame luua autode rendivõrgustikke ja nutiseadmeid rentida, et neid vastavalt vajadusele kasutada, siis miks ei võiks sedasama teha ka vaipade, tööriiete või puhastustekstiilide puhul? Täna on suur osa hangetest suunatud mitte tervikliku haldustsükliga partneri, vaid hoopis müüja otsingutele. Loodetavasti saame tuua mõistmist koostööl põhineva ettevõtluse eeliste kohta ka sektoritesse, kus selle vajadust täna veel ei nähta.

Rohetiiger kõneleb

Toiduraiskamine on üks suur elevant toas

Seekordne pilootorganisatsioon, kelle jätkusuutlikkuse arenguteel veidi lähemalt peatume on ettevõte, kelle väljakutsed on teistest pilootorganisatsioonidest täiesti erinevad. Kõik meie 15 organisatsiooni on hoolikalt valitud ja tegutsevad erinevates valdkondades. Sel korral vaatame veidi lähemalt otsa, mis murede ja lahendustega on rinda pidanud pistma Rohetiigri partner ja reklaamiagentuur Zavod. Tegemist on ka kõige väiksema organisatsiooniga, kes Rohetiigri […]

Loe edasi >>

Inspireerivad viited

Kohe algav mai on keskkonnakuu ja lahti rullub ka Rohetiigri algatatud kampaania “Hoiame head toitu”. Sel puhul jagame toiduvaldkonnaga seotud linke, millega soovitame tutvust teha, et end keskkonnateemadega paremini kurssi viia. Paljud ERR programmi kuuluvad saated pühendavad maikuu jooksul oma teemad keskkonnale. Tulemas on põnevaid saateid ja dokumentaalfilme. Hoia ERR kanalitel silm peal! Siin on […]

Loe edasi >>

Rohetiiger käivitab kampaania “Hoiame head toitu”

Rohetiiger käivitab toiduhoidmise kampaania “Hoiame head toitu”, mis kutsub üles väärtustama toitu ja vähendama selle ära viskamist.  Uuringute järgi läheb ligi kolmandik toidust raisku, kõige enam kodudes. Kui toit või toiduained visatakse prügikasti, siis raisatakse tohutult ka muid ressursse – maad, vett, energiat ja tööjõudu. Rohetiigri eestvedaja Eva Truuverki sõnul soovitakse kampaaniaga panna inimesi mõtlema […]

Loe edasi >>

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega.

Nõustun