Toiduhoidmise kampaania tõi ühise eesmärgi nimel kokku kümneid ettevõtteid ja organisatsioone

Tänaseks on lõppenud Hoiame Head Toitu teavituskampaania, mille eesmärk oli vähendada toidu raiskamist kodudes aga ka laiemalt kõigis toidutööstuse etappides. Rohetiigri eestvedamisel tulid kampaania nimel koostööd tegema kümned ettevõtted ja organisatsioonid, kes leidsid viise oma klientide, töötajate ja partnerite seas teavitustööd teha. Nüüd on aeg otsad kokku tõmmata ja teha järeldusi.

Kampaania Hoiame Head Toitu jõudis tänu kõigile panustajatele suure hulga inimesteni, kes said teada, et iga äravisatud toidu valmistamiseks on kulunud palju planeedi ressursse, mida meil ei ole lõputult.

Ainuüksi Rohetiigri Facebooki postitusted jõudsid kampaania perioodil tuhandete inimesteni. Kõige nähtavam postitus oli Õigustalgute teavitus, mida nägi boostimise abil üle 20 tuhande inimese. Kampaania avapostitus jõudis üle viie tuhande inimeseni.

Üks levinuim toidu äraviskamise põhjus on riknemine. Tundub, et toitu ostetakse ikka kokku rohkem kui jõutakse enne säilimistähtaja saabumist ära süüa. Selle vältimiseks tee nii:

  • Mõtle läbi menüü ja planeeri toidukorrad. 
  • Tee ostunimekiri, arvestades, mis on juba kodus olemas on. 
  • Kasuta valmis toidud ära uutes roogades 
  • Tea „kõlblik kuni“ ja „parim enne“ erinevust. 
  • Säilita toitu õigesti. Hoia külmiku temperatuur vahemikus 1–4 °C ja sügavkülmiku temperatuur –18 °C juures. Sügavkülmuta.
  • Tõsta uuemad tooted külmikus ja kapis tahapoole ning vanemad ettepoole. 
  • Kui toidujäätmed siiski tekivad ja neid vältida ei õnnestu, kogu neid eraldi ja komposti oma koduses kompostris. Segaolmejäätmete hulka toidujäätmeid visata ei tohi.  

Planeeri toiduoste, säilita õigesti, kasuta ülejääke, komposti toidujäätmeid.Loe lisaks Keskkonnaministeeriumi Austa toitu jäägitult algatuse juures olevaid  häid nõuandeid ja viiteid uuringutele.

Rohetiiger kõneleb

Rohetiigriga on liitunud üle 60 ettevõtte

Aasta 2022 esimeses kvartalis liitusid Rohetiigri esindusorganisatsiooniga SEB, ROI, Tallinna Lennujaam, Tallinna Kaubamaja ning aprilli lõpus ka BTA kindlustus. Küsisime liitujatelt, mis ajendab ettevõtete juhtkondi tegema samme jätkusuutlikkuse suunas? Hiljar Kõiv, BTA kindlustuse Eesti filiaali juhataja: “BTA kindlustuse strateegias on olulisel kohal jätkusuutlikkus, mis tähendab, et lisaks majanduslikele eesmärkidele oleme seadnud kõrged eesmärgid ka oma ökoloogilise […]

Loe edasi >>

Algas kandideerimine Rohetiigri Akadeemia kolmandasse lendu

Avatud on kandideerimine septembris algavale Rohetiigri Akadeemia kolmandale lennule. Kellel soov luua või võimestada enda rohetiimi, et ette võtta põhjalik ettevõttesisene rohepööre või roheteemades järgmisele tasemele hüpata, siis see programm on heaks vahendiks.Programm sisaldab 9 kuud intensiivset õpet ja õpitu rakendamist roheprojektide näol. Programm on laiapõhjaline – see on koostatud nelja ülikooli ja Rohetiigri partnerite […]

Loe edasi >>

Kokanduse eeskuju Kristjan Peäske: tahan teada, kust minu toit tuleb!

Ka hiiglasliku süsinikujalajäljega restoraniäris saab teha vastutustundlikke valikuid Aasta eest tegi Noblessneri sadamalinnakus tegutsev Lore bistroo karmi otsuse, loobudes oma kõige populaarsemast roast – tuunikalasalatist. “Siiamaani küsitakse, millal see menüüsse tagasi tuleb,” tunnistab üks bistroo omanikke Kristjan Peäske. Vastus sellele küsimusele on – mitte kunagi.  Eelmise aasta novembris avaldas bistroo sotsiaalmeedias ka postituse, mis selgitas otsuse tagamaid. […]

Loe edasi >>

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega.

Nõustun